Până acum probabil că ați auzit sau citit de nenumărate ori despre importanța unei experiențe pozitive a vizitatorilor pe site-ul dvs. Este într-adevăr un factor important în marketing-ul digital ce afectează percepția brand-ului, traficul, conversiile și poziția pe motoarele de căutare.

Dacă ați avut timp să studiați ce păreri au clienții despre site-ul dvs. sau ați consultat o agenție de marketing pentru o analiză UX (user experience), sunteți în fața jocului! Privind spre publicul dvs. țintă (cel pentru care ați construit site-ul în primul rând) sau consultarea experților sunt printre cele mai eficiente modalități de evaluare a experienței pe site-ul dvs.

Poate ați realizat că vizitatorii nu găsesc conținutul sau sunt descurajați de timpul de încărcare a paginilor, sau pur și simplu nu au încredere în brand-ul dvs. digital – și atunci – ce trebuie să faceți pentru a îmbunătăți experiența lor pe site-ul dvs.?  Chiar dacă nu aveți timp sau bugetul necesar pentru a vă reface site-ul web alături de o firmă profesionistă, nu înseamnă că trebuie să vă dați bătuți. Există modalități simple și accesibile pentru a îmbunătăți experiența vizitatorilor site-ului dvs.

Aspectul consecvent

O parte critică a UX este proiectarea unui site ușor de utilizat și care evocă o imagine consistentă a mărcii în toate paginile. Folosirea unui aspect similar de la o pagină la alta ajută la ghidarea cititorul prin conținutul dvs. și să aducă mai multă atenție la apelurile de acțiune (CTA – call to action). Plasarea butoanelor CTA sau a formularelor de contact în aceeași locație pe fiecare pagină va avea probabil mai multe clicuri și completări, deoarece utilizatorii nu trebuie să sape prea mult pe site pentru a le găsi.

Navigare ușor de utilizat

Alături de aspectul consecvent, puteți simplifica și mai mult o vizită pe site-ul dvs. prin navigare clară și organizată. Bara sau meniul de navigare servește drept GPS pentru site-ul dvs. Dacă știți unde doriți să mergeți, aceste instrumente vă vor duce acolo. Cu toate acestea, dacă faceți cunoștință cu o companie pentru prima dată, este posibil să nu știți neapărat ceea ce căutați din prima. Aici este esențială o cale clară și puteți să le oferiți vizitatorilor dvs. mai mult decât o bară simplă de meniu din partea de sus a paginii.

Ghidați utilizatorii prin site-ul dvs. cu texte și imagini care indică ordinea ideală pentru vizualizarea conținutului (numită și ierarhia vizuală ) sau sugerați conținut pe care îl poate dori utilizatorul pe baza paginilor vizitate anterior. Paginile de produse sau de servicii trebuie să furnizeze întotdeauna informații care să indice ce trebuie să facă vizitatorii în continuare. Indiferent dacă este vorba de un buton „adaugă în coș”, de formularul de contact sau de comentarii pe blog, nu educați utilizatorii despre una dintre ofertele dvs. și apoi să-i lăsați cu ochii în soare. Aceasta nu este o modalitate de a construi un raport sau de a-i încuraja să cumpere de la tine.

„Apel la acțiune” pe toate paginile

Dacă doriți să măriți conversiile pe site-ul dvs., trebuie să încurajați vizitatorii să ia măsuri, nu? Indiferent dacă aveți butoane CTA, formulare de contact, un număr de telefon sau o funcție de chat live, trebuie să aveți cel puțin una dintre aceste solicitări de acțiune pe fiecare pagină web. Ar trebui să existe întotdeauna o modalitate de a intra în contact cu dvs. fără a fi nevoie să faceți clic pe pagina „Contact” și să părăsiți pagina pe care vă aflați în acel moment.

În timpul procesului de navigare sau cumpărare, este ușor să vă pierdeți în multitudinea de informații pe care încercăm să le consumăm și să uităm de faptul că trebuie să luăm o acțiune pentru a îndeplini acea nevoie specială. Un memento prietenos printr-un CTA va ajuta consumatorii dvs. să revină pe drumul cel bun și să susțină mai bine afacerea dvs.

Viteză rapidă de încărcare

Ok, am să recunosc. Suntem destul de răsfățați când vine vorba de tehnologia disponibilă pentru noi. Avem literalmente lumea la degetele noastre când vine vorba de informație. Acestea nu mai sunt zilele conexiunii ”Dial-up”, ca la începutul anilor 2000. Din cauza răbdării scăzute, timpul ideal de încarcare a unei pagini web este de 3 secunde sau mai puțin, înainte să riscați pierderea vizitatorilor de pe site.

Google știe cât de importanți (și nerăbdători) sunt consumatorii și ia în considerare timpul de încărcare atunci când vine vorba de poziționare SEO.

Din fericire există câteva metode pentru a îmbunăți acest lucru. Prima, și probabil cea mai eficientă, metodă de îmbunătățire a vitezei de încărcare este optimizarea conținutului în baza de date. O bază de date dezorganizată, plină de oferte vechi, ciorne/revizii de articole sau pagini, categorii goale sau alt conținut va face mai dificilă găsirea informațiilor și afișarea acestora pe site. Organizarea conținutului și optimizarea periodică a bazei de date va scădea din timpii de încărcare considerabil.

Un alt element ce va încetini încărcarea pagină sunt codurile excesive de analiză și statistici. Credeți-mă, și mie imi place să mă uit pe statistici, dar numărul de script-uri trebuie să fie cât mai mic posibil. A avea mai multe scripturi / coduri de statistică încărcate pe pagina va încetini încărcarea site-ului. Iar apoi putem utiliza unealta Google Search Console’s PageSpeed Insights Tool,  ce ne ajută să ne dăm seama ce cauzează încetinirea și cum ne afectează poziționarea pe motorul de căutare.

Imagini de înaltă calitate

Chiar dacă site-ul servește sau nu unui scop de comerț electronic, utilizarea imaginilor de înaltă calitate este la fel de importantă. Dacă consumatorii pot cumpăra direct de pe site-ul dvs., cât de probabil credeți că vor cumpăra ceva care este reprezentat de o imagine pixelată, ștearsă sau de o imagine care nu poate fi mărită?

Cu siguranță o să-i descurajeze pe unii cumpărători, așa că asigurați-vă că folosiți imagini care reflectă produsele pe care le vindeți, dar care prezintă produsul dintr-o varietate de unghiuri. Acest lucru va oferi consumatorilor confort în a ști ce vor primi dacă fac o comandă. Chiar dacă nu vă vindeți produsele sau serviciile online, trebuie să-i atrageți să vină la magazinul dvs. și să facă o achiziție, iar imaginile atractive sunt o modalitate eficientă de a face acest lucru.

De asemenea, aveți grijă când utilizați fotografii stock sau imagini gratuite pe site. Ele au cu siguranță timpul și locul lor: articolele pe blog, conținutul site-ului web și chiar și pe prima pagină. Dar nu exagerați cu fotografii de stock și alegeți-le pe cele pe care le folosiți cu înțelepciune, ca să nu faceți ca site-ul să pară prea pompos sau nelegitim.

Finalizare Comandă pentru oaspeți

Acesta este un element care lipsește adesea de pe site-urile de comerț electronic și duce doar la oportunități de vânzări ratate. Este de înțeles că doriți ca vizitatorii să-și creeze un cont pe site-ul dvs., astfel încât să puteți gestiona comenzile și să-i ajutați să facă cumpărături cu ușurință dacă se întorc. Cu toate acestea, unii consumatori vor doar să facă o achiziție rapidă și nu vor să-și petreacă timpul pentru a completa un profil complet sau formular de înregistrare. Oferind o opțiune pentru a finaliza comanda ca un oaspete arată că sunteți sensibili când vine vorba de timpul lor și veți satisface nevoile lor de cumpărături. Deși nu pare un mod preferabil să oferiți un singur proces de finalizare a comenzii, trebuie să țineți minte că ”experiența utilizatorului” este pentru consumator.

Conținut Relevant

Puteți urma toate sfaturile de mai sus, dar asta nu va însemna prea mult dacă site-ul dvs. nu conține informații educaționale și relevante. Conținutul de calitate vă poate ajuta să construiți încrederea, să îmbunătățiți calificările pentru motoarele de căutare și să faceți ca aspectul site-ului dvs. să fie mai atractiv pentru vizitatori.

De la prima pagină către paginile de produse și servicii către blogul dvs., fiecare pagină de pe site-ul dvs. este o oportunitate de a educa vizitatorii cu informații ce nu le-au știut înainte de a ateriza pe site-ul dvs.

Există o mulțime de lucruri care contribuie la crearea unei experiențe pozitive pentru utilizatori, dar baza unei prezențe web de succes se reduce la înțelegerea publicului țintă. Nu puteți crea un site eficient sau nu puteți utiliza niciunul dintre sfaturile de mai sus dacă nu știți la cine încercați să ajungeți cu site-ul dvs. web.
Odată ce înțelegeți consumatorii, încercați să vă puneți în locul lor. Dacă ați fi un vizitator necunoscător care a ajuns pe site-ul dvs., ce credeți că ar trebui făcut ca experiența lui pe site să vă ajute? Această strategie, alături de aceste idei și de instrumentele de analiză, vă va ajuta să îmbunătățiți experiența vizitatorului (UX) a site-ului dvs., să vă clasați mai bine în rezultatele căutărilor pe motoarele de căutare.

Lasă un răspuns

×

Coș